ALL BY MY SHELF!

exploring the materiality of art and everyday objects

일상 속 사물들과 예술의 물질성에 대한 탐구


Jakob Francisco, Sacha Pohle, 고진한, Sunny와 함께 선보이는 ALL BY MY SHELF 설치 전시는 일상 속 사물들과 예술의 물질성을 탐구한다. 비어있던 창고 속을 채우는 6m 길이의 선반위에 다양한 사물들의 컬렉션이 진열되며 전시 기간동안 작가들은 선반 위의 물건들을 재배치하는 퍼포먼스를 통해 컬렉션을 활성화 시키며 대화를 이어간다. 


참여 작가 

Jakob Francisco, Sascha Pohle, Jinhan Ko + Sunny Lee


Opening performance 

11/29 17:30



Closing performance 

12/5 15:00


*Random and occasional performances taking place through the duration of the exhibition.

*전시 기간 동안 랜덤 퍼포먼스가 이뤄집니다. 


운영시간 12:00-19:00

전시장소 G/A/S, 용산구 이태원동 341-18




Sascha Pohle


Sascha Pohle lives and works in Amsterdam and in Seoul. He studied at Städelschule, Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Frankfurt and at the Rijksakademie van beeldende kunsten, Amsterdam. He is professor at the Photography Department, School of Performing Arts and Media College of Arts at Chung-Ang University, Seoul. Drawing from various references he reinterprets representations of our material and visual culture. 

In his his exhibitions hand crafted or machine produced objects, such as knits, bamboo baskets, ceramics or glass paperweights, are often performed as fluid processes. 


Macro and micro perspective, photography, surfaces structures of containers and in the grounds of private and public places are used to renegotiate question of belonging and migration of forms, patterns, plants and humans. 


His recent works were on display with solo shows including ‚Passage’, Gregorzki Shows, Berlin, ‘Given Time, Black Sesame’, Institute for Provocation, Beijing, CN (2016); 2015 Home Sequence, Rongwrong, Amsterdam, NL; with group exhibitions such as Macao Biennale, ‚Advance and Retreat of Globalization‘ (2021), The 3rd Today’s Documents BRIC-á-brac The Jumble of Growth, Today Art Museum, Beijing, CN (2016), Plastic Myths, ACC Asia Culture Center, Gwangju, KR (2015/16), Globale: Global Control and Censorship, ZKM, Karlsruhe, DE (2015)


사샤 폴레는 암스테르담과 서울에 거주하며 작품활동을 펼친다. 프랑크푸르트의 Städelschule, Staatliche Hochschule für Bildende Künste 와 암스테르담의 Rijksakademie van beeldende kunsten에서 학위를 취득하였고, 현재 중앙대학교 공연영상창작학부 사진과의 교수직을 맡고 있다. 다양한 소스에서 영감을 받아 우리 주변의 물질적, 시각적 문화현상들을 재해석 한다. 


그의 작품에서는 니트, 대나무 바스켓, 세라믹, 유리공예 등 다양한 수작업, 또는 기계로 만들어진 오브제들이 유동성 있는 과정들의 퍼포먼스로 표현된다. 미시적, 거시적 관점, 사진, 컨테이너 박스의 면적, 공적이거나 사적인 공간들을 사용하여 형태, 패턴, 식물 그리고 인간의 귀속과 이주에 대한 탐구를 이어간다. 


그의 최근 작품활동은, Passage’, Gregorzki Shows, Berlin, ‘Given Time, Black Sesame’, Institute for Provocation, Beijing, CN (2016); 2015 Home Sequence, Rongwrong, Amsterdam, NL; with group exhibitions such as Macao Biennale, ‚Advance and Retreat of Globalization‘ (2021), The 3rd Today’s Documents BRIC-á-brac The Jumble of Growth, Today Art Museum, Beijing, CN (2016), Plastic Myths, ACC Asia Culture Center, Gwangju, KR (2015/16), Globale: Global Control and Censorship, ZKM, Karlsruhe, DE (2015) 등이 있다.


Sascha Pohle

Passage, 2016-ongoing

machine knitted fabrics, various yarns, variable dimensions

detail, Passage, 2019, Grzegorzki Shows, Berlin

courtesy of the artist

photo: Sascha Pohle



Jakob Francisco


is a German artist who lives and works in Frankfurt a.M. and Offenbach.

In his artistic work he deals with socio-cultural systems and their boundaries in connection with the relationship between ego emphasis and the desire to be part of a community. The works range from installations and sculptures to photographs and drawings.


Since 2020 he has been organizing exhibitions such as the online exhibition #hijacked (2020-2021) and also various projects as part of the collective 'Magma Maria'.


Last year Jakob Francisco's works were part of group exhibitions at Galerie Anita Beckers (Frankfurt), TOR Artspace (Frankfurt) and KOTE (Seoul). The last solo exhibition took place in 2021 at Neuer Gießener Kunstverein. 


제이콥 프란시스코는 프랑크푸르트와 오펜바흐에 거주하며 작품활동을 펼치는 아티스트이다. 그의 작품은 사회문화적 시스템의 경계에 빗댄 자아 강조성 그리고 소속감에에 대한 갈망을 다루며, 설치 미술, 조각품, 사진, 드로잉에 걸쳐 다양한 범위의 작품을 전개한다.  


그는 2020년부터 #hijacked (2020-2021)이라는 온라인 전시 기획 등 'Magma Maria'라는 그룹의 일원으로 다양한 활동을 펼치고 있다. 작년에는 Galerie Anita Beckers (프랑크푸르트), TOR Artspace (프랑크푸르트) 그리고 KOTE (서울) 등에서 열린 그룹전시에 참가하였고 2021년 독일의 Neuer Gießener Kunstverein 에서 솔로 전시를 열었다.


Jakob Francisco

courtesy of the artist



Jinhan Ko + Sunny Lee


Jinhan Ko+Sunny Lee have been working together since 2018, as a duo and as part of an artist collective Instant Coffee.  


They have exhibited in Seoul, Yokohama and Toronto Canada, starting with an iteration of Pink Noise Pop Up at One and J plus one, then following up with another edition in Yokohama Japan, while collaborating with a Korean Pop Musical Group KYLY experimenting with boundaries of musical theatre and site specific installation work as part of research residency. Instant Coffee exhibition in Toronto took place at MKG127 following through various intentions as exploring emotional colours and site specific installations.


Interested in exploring such notions as how to produce equals, in relations to human dynamics and politics as in working together to achieve being equal while being different, philosophically and materially. Plus our special interest in the craft of interfaces of building and designing the installation of our doing and undoing.


Jinhan Ko+Sunny Lee는 2018년 부터 2인 팀으로써, 그리고 아티스트 콜렉티브 Instant Coffee의 일원으로 함께 작업을 하고 있습니다. 


서울 원앤제이 +1 갤러리에서 Pink Noise Pop Up 반복의 시작한 이후, 일본 요코하마에서 

한국 팝 밴드 KYLY 와 협업하여 뮤지컬의 경계와 현장 특유의 설치 작업을 실험하는 새로운 형태로 Pink Noise Pop Up을 이어 갔습니다.


철학적으로 물질적으로 다르면서도 동등함을 달성하기 위해 함께 일하는 것과 같은 인간 역학 및 정치와 관련하여 평등을 만들어 내는 방법과 같은 개념을 탐구하는 데 관심이 있습니다. 더불어 우리는 만듦의 경계의 기술과 우리의 설치물을 조립하고 해체하는 디자인에 특별한 흥미가 있습니다.


Jinhan Ko + Sunny Lee

Instant Coffee Pink Noise Pop Up 

@ One and J plus one space, Seoul South Korea